Imam dve dileme. Prvo, da li je pandemija prava reč, ili da to nazovemo novom erom u ljudskoj civilizaciji, bar što se tiče načina života, planiranja, odgajanja, pa i ako hoćete krupnih poslovnih transformacija… Drugo, da li je employer branding prava reč? Ili samo moderna fraza koja poslednjih godina dobija svoje mesto u komunikacijama, bar kada govorimo o lokalnom tržištu i lokalnim kompanijama. Naslov zvuči primamljivo, pa ćemo ga ostaviti, kao primer komunikacije koja targetira aktuelne ključne reči.
Pisaću, pak, o suštini.
Za početak treba da razumemo kako su procesi u kompanijama izgledali pre pojave ove, za sve nas, izazovne situacije jer tu zapravo leži baza od koje je potrebno krenuti (ili nastaviti). Koliko su se kompanije bavile svojim zaposlenima, kolika je bila vrednost internih komunikacija, transparentnosti, jasnih ciljeva, merljivih rezultata? Jer tu počiva prava vrednost employer branding-a, ako već to tako nazivamo. Koliko mene sećanje služi, poslodavci su se utrkivali dodatnim benefitima (uglavnom kopirajući jedni druge), kao što su relax zone, game room-ovi, , atraktivni prostori za rad, ručak i doručak na poslu, kreativni team buildinzi… Da se razumemo, to su veoma zahvalni elementi za promociju, a i daleko od toga da nisu značajni za zaposlene.
Međutim, to su mehanizmi koji treba da budu isključivo naslednici onih gore navedenih kompanijskih principa, a to su dorasle interne komunikacije koje pre svega treba da budu strateški isplanirane i, još značajnije, nedvosmisleno podržane od strane top menadžmenta ili najviših instanci odlučivanja.
Ali da se vratim na trenutnu situaciju. Pročitala samo nedavno da ljudi 60% više vremena provode online, međutim gro tog značajnog porasta odlazi na informisanje, odnosno čitanje vesti i pretragu. Sami vidite da su aktivnosti na društvenim mrežama smanjile intenzitet, pa i ton se promenio i tu ne mislim na kompanijske profile, već govorim uopšteno. To nam govori da se način korporativnog komuniciranja polako menja. Kompanije same uočavaju da nije prikladno više komunicirati sadržaje koji su do juče punili profile društvenih mreža i taj trend će se nastaviti do (reč: nepoznata).
Kako je ovo prvi blog na ovu temu, a imaću prilike da se segmentno posvetim mnogim pod-temama koje u tekstu navodim, hajde da pokušam da dam par korisnih predloga kako da komunicirate u ovim izazovnim vremenima kada mnogi radite od kuće, pa je komunikacija svakako sama po sebi otežana:
I za kraj, još jednom, budite transparentni. Zaposleni će ceniti otvorenost, pa čak i ako stvari ne idu kako treba. Osećaj jedinstva i pripadnosti u izazovnim situacijama su u utkani u našim DNK, tako smo opstali kao civilizacija.