opposite_logoopposite_logoopposite_logoopposite_logo
  • Početna
  • O nama
  • Čime se bavimo
    • Korporativne komunikacije
    • Izrada i sprovođenje komunikacionih strategija
    • Kreiranje i upravljanje digitalnom promocijom
  • Usluge
  • Blog
  • Kontakt
Vodič za interne komunikacije – Pokušajte sami!
Nove tehnologije i marketing

Novo vreme komunikacija

Opublikovano Larisa Zdravković u
Kategorije
  • Digitalne komunikacije
Tagovi

Globalni ekonomski izazovi vise nego ikad naterali su kompanije da optimizuju svoja poslovanja. Većina ad hock rešenja imaju izglede da u budućnosti postanu opšte prihvaćeni. Koliko će to uticati na dalju nestabilnost globalnog zapošljavanja? Koliko su nove tehnologije spremne da funkcionalno do kraja zamene ljudske resurse?

Za većinu razvijenih tržišta, pa u skladu sa tim i određenih industrija, većina tehnoloških rešenja koja uspešno optimizuju poslovne procese, davno je implementirana. Ta se tržista, ipak, kao i ceo svet, danas suočavaju sa velikim gubicima. Šta je onda prava mera i da li je ipak potrebno daleko ozbiljnije analizirati potrebe velike većine današnjeg stanovništva. Cini se da disbalans između ove dve komponente postaje sve veći. Sa jedne strane, sve se vrti oko potrebe kupaca, a sa druge strane se upotrebom novih tehnologija upravo gubi na potrošačkom potencijalu, kako globalni problem sve veće nezaposlenosti ne jenjava.

Jedno je sigurno, pandemija je šok koji je pokazao sve osobine (posebno slabosti) postojećeg sistema.

Ono sto je izvesno, moramo da komuniciramo. Ne čudi enorman porast skoka akcija Zoom platforme, mada moram reci da me čudi sto postojeće platforme nisu iskoristile momenat da rastu. Microsoft je uspeo da se progura sa Teams-om, dok Skype polako odlazi u zaborav. Dakle, pravila ne postoje. Ali osnovne potrebe itekako da, i ako pažljivo analiziramo, malo se toga u osnovnim potrebama pojedinaca promenilo. U šemu je zapravo problem? Da li nam je svet dao vise nego sto nam treba? Zasigurno da.

Gledajući sa aspekta komunikacija, bile one korporativne ili komercijalne, dosta toga se već promenilo. Kompanije će izvesno biti prinuđene da dalje optimizuju troškove, pre svega u smislu prostora za rad, broja zaposlenih, ulaganja u marketing i mnogo čega. Veliki je izazov kako to komunicirati, ne samo tržištu, već i interno. Odjednom interne komunikacije dobijaju glavnu sporednu ulogu u menadžment sistemima, iako su one prirodno deo najvišeg nivoa rukovodstva.

Ipak, posebno vazne postaju eksterne komunikacije. Vise nije dovoljna samo floskula „sve je okrenuto kao potrošaču“, već je potrebno otići par koraka napred. Pored činjenice da je svet preplavljen proizvodima i uslugama, kao i da je sve bilo dostupno pomoću par klikova na vašem internet uređaju i pre pandemije, danas imamo novu komponentu, a to je promena načina života globalno, izazvano pandemijom, ali vrlo verovatno i trajno promenjeno, jer će period zatvorenosti potrajati. Ono sto znamo je da e-commerce raste i to značajno putem mobilnih uređaja. Danas svaka platforma koja nije optimizovana za mobilne telefone osuđena je na neuspeh. Očekuje se dalji rast kupovine online u Q4 2020 gde će poseban rast zabeležiti upotreba mobilnih telefona u te svrhe. Šta se onda desilo sa tradicionalnim medijima? Bilo je negde logično očekivati blagi porast TV oglašavanja, jer je lockdown ukazivao na takve trendove. Međutim, to se nije desilo. Belezi se pad investicija u plaćene medije, dok se već ograničeni resursi okreću kao unapređenju sopstvenih kanala komunikacije. Tu ne mislim samo na web platforme i društvene mreže, već pre svega na aplikacije koje pružaju sve bolje korisničko iskustvo u istančanom očekivanju kupaca.

Ono sto će predstavljati najveći izazov je kako naše društvo dalje digitalno osposobljavati. Istraživanja pokazuju visok procenat penetracije interneta i određenih komunikacionih platformi, poput recimo, Vibera. Da li to znaci da možemo uzeti zdravo za gotovo statističke podatke koji nam prilično ambiciozno prikazuju realnost? Mi zapravo penetraciju korišćenja interneta već godinama poistovećujemo sa digitalnom pismenošću. Što se tiče advertajzinga, bio on plaćen ili kreiran na sopstvenim kanalima komunikacija, rekla bih “what you see is what you get”. Targetiranjem ciljnih grupa, mi danas možemo naći načina da dođemo do 85% stanovništva. Međutim, sem primljene informacije, očekivanja klijenata su danas mnogo ambicioznija. Konverzije su ono što nas godinama zanima. One treba da kreiraju lidove. Da bi neko posao lead, potrebno mu je već neko znanje i iskustvo u korišćenju digitalnih kanala komunikacije. Tu dolazimo do suštine, odnosno do razlike šta donosi upotreba interneta (u najvećem broju slučaja radi se o pretragama, čitanju informativnih portala i korišćenju besplatnih platformi za komuniciranje kao što je Viber), a šta je digitalna pismenost. Ali, to je tema za sledeći blog….

Podeli
6
Larisa Zdravković
Larisa Zdravković

Slična objava

Nove tehnologije i marketing


Pročitaj više

Kontakt

Adresa
Mona Plaza, Solunska 21
Beograd, Srbija

+381 (62) 294 536
office@oppositemind.rs

Opposite Mind © 2019 All rights reserved. Design by DIGITALTHINKING